Strona internetowa – co powinna zawierać?

2022-10-12 22:29:48(ost. akt: 2022-10-28 20:25:08)   Artykuł sponsorowany
Strona WWW to dziś już podstawa prowadzenia jakiejkolwiek działalności. Za jej pomocą można docierać do nowych klientów i zwiększać wyniki sprzedażowe. Aby jednak firmowa witryna dobrze spełniała swoje funkcje, powinna być prawidłowo zaprojektowana. Jakie elementy zawiera skuteczna strona internetowa i jakie cechy ją wyróżniają? Tego dowiesz się z naszego artykułu. Przeczytaj i sprawdź, jak stworzyć stronę, która sprzedaje.
Dlaczego warto mieć firmową stronę WWW?
Czy wiesz, że według badania Mediapanel w lipcu liczba internautów wyniosła aż 29,6 mln? Średnio dziennie korzystało z Internetu 25,3 mln osób. Ludzie codziennie szukają w sieci firm oraz produktów i usług. Jeśli chcesz do nich dotrzeć, koniecznie zadbaj o promocję swojego biznesu w świecie online. Absolutną podstawą jest strona internetowa. Jest ona wirtualną wizytówką przedsiębiorstwa i ważnym kanałem sprzedaży.

Aby strona WWW skutecznie przyciągała klientów i pomagała zwiększać sprzedaż, powinna być jednak odpowiednio zaprojektowana. Trzeba więc zadbać o jej estetyczny i nowoczesny wygląd, a także o funkcjonalność. Firmowa witryna ma być intuicyjna i przyjazna w użytkowaniu. Dzięki temu zrobi na internautach pozytywne wrażenie i zachęci do skorzystania z oferty.

Strona internetowa powinna w atrakcyjny, czytelny i przejrzysty sposób przedstawiać firmową ofertę. W tekstach na stronie należy używać języka korzyści, który szczegółowo poinformuje odbiorcę, co zyska, jeśli zdecyduje się kupić konkretny produkt lub usługę.
Prawidłowo zaprojektowana firmowa strona to:
• przestrzeń do prezentowania oferty,
• kanał sprzedażowy dostępny 24/7,
• wirtualna wizytówka firmy,
• baza wiedzy o danym przedsiębiorstwie,
• miejsce do zdobywania nowych kontaktów,
• narzędzie do komunikacji z klientami,
• miejsce do nawiązywania relacji z klientami i budowania wiarygodności,
• narzędzie do prowadzenia i analizy działań marketingowych.

Co jest niezbędne, aby strona mogła istnieć?
Stworzenie strony internetowej wymaga wiedzy i umiejętności technicznych oraz czasu. Zastanawiasz się, jak założyć stronę WWW? Zacznijmy od tego, że witryna będzie istniała i odpowiednio funkcjonowała, jeśli zadbasz o trzy niezbędne elementy, którymi są:
• domena,
• hosting,
• projekt.
Domena to unikalny adres strony WWW (np. mojafirma.pl). Nazwa domeny powinna kojarzyć się z daną firmą/marką/branżą. Ma być także krótka oraz łatwa do wymówienia i zapamiętania. Nie powinna natomiast zawierać polskich znaków, myślników i cyfr.

Hosting to usługa polegająca na udostępnieniu miejsca na serwerze, gdzie przechowywane są pliki i elementy, z których składa się dana witryna. Hosting sprawia, że strona jest dostępna dla użytkowników Internetu 24/7. Ważne jest, aby wybrać sprawdzoną usługę, która zapewni sprawne, szybkie i bezawaryjne działanie serwisu.

Ostatnim elementem jest projekt strony internetowej. Czy wiesz, że internauta w ciągu kilku sekund wyrabia sobie pierwsze zdanie na temat witryny, a tym samym firmy? Chcesz, żeby pozostał z Tobą na dłużej? Zadbaj więc, aby Twoja witryna wywołała na nim dobre wrażenie. Postaraj się, aby była atrakcyjna wizualnie i nowoczesna. Pamiętaj, że projekt graficzny powinien być dopasowany do Twojej grupy docelowej oraz branży. Ważna jest dobrze dopasowana kolorystyka, która jest spójna z oferowanymi produktami czy usługami oraz wywołuje odpowiednie skojarzenia i emocje. Wykonanie indywidualnego projektu najlepiej zlecić profesjonalistom, którzy sprawią, że strona będzie estetyczna i funkcjonalna.

Obrazek w tresci

Co zawiera skuteczna witryna internetowa?
Zastanawiasz się, jakie elementy powinna zawierać dobra strona WWW? Jakie cechy ją wyróżniają? O czym należy pamiętać podczas jej projektowania? Podpowiadamy poniżej.

Wysokiej jakości zdjęcia i grafiki
Witryna wygląda atrakcyjnie i estetycznie dzięki dobrze dobranej szacie graficznej. Na stronie powinny znajdować się wysokiej jakości, profesjonalne zdjęcia. Mają one zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z oferty. Zdjęcia powinny przedstawiać produkty w użyciu lub pokazywać wykonanie danej usługi. Postaraj się też, aby wszystkie grafiki znajdujące się na stronie były ze sobą spójne. Ważny jest tutaj jednolity styl. Na swojej witrynie możesz również umieścić filmy np. instruktażowe. Materiały wideo przyciągają wzrok i są wyjątkowo angażujące.

Przejrzysty układ witryny
Skuteczna strona WWW jest przejrzysta, ma uporządkowaną i logiczną budowę. Internauta po wejściu na nią od razu znajduje interesujące go informacje. Wszystkie elementy na stronie powinny być więc prawidłowo rozmieszczone i znajdować się w dobrze widocznych miejscach. Podstawą jest czytelne menu z najważniejszymi zakładkami, takimi jak: ,,O nas’’, ,,Oferta’’, ,,Kontakt’’ itd.
Układ graficzny powinien być spójny i ujednolicony na każdej podstronie. Witryna nie może być przeładowana zbyt dużą liczbą grafik czy nadmiarem tekstu, gdyż będzie wówczas chaotyczna i nieatrakcyjna. Czego jeszcze unikać? Krzykliwych banerów, nachalnych reklam, wyskakujących pop-upów. Elementy te utrudniają korzystanie ze strony, dekoncentrują, zasłaniają treści i irytują użytkowników.

Intuicyjna nawigacja
Dobrze zaprojektowana witryna jest intuicyjna i wygodna w użytkowaniu. Internauta powinien bezproblemowo poruszać się po stronie WWW. Powinien wiedzieć, w którym miejscu dokładnie się znajduje i jak może sprawnie przejść do wybranej podstrony. Twoja witryna będzie funkcjonalna, użyteczna i przyjazna dla internautów dzięki takim elementom jak:
• pole wyszukiwania umieszczone na górze strony,
• funkcja filtrowania treści,
• ścieżka breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, dzięki której użytkownik widzi, gdzie w danej chwili znajduje się na stronie i jak może szybko wrócić do poprzednich podstron,
• czytelne i zwięzłe komunikaty CTA (call to action), wzywające do kliknięcia i podjęcia określonego działania np. ,,Dowiedz się więcej’’, ,,Sprawdź naszą ofertę’’ itd. Powinny one być umieszczone na specjalnych przyciskach, ale też w opisach na stronie,
• okienko czatu, formularz kontaktowy bądź jeszcze inne rozwiązanie, które pozwala klientowi na szybki i wygodny kontakt z firmą,
• zakładka FAQ (z ang. frequently asked questions) z najczęściej zadawanymi pytaniami. Użytkownicy szybko znajdą tutaj odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Miej na uwadze, że wszystkie zakładki na Twojej stronie WWW powinny znajdować się w intuicyjnych i dobrze widocznych miejscach. Dzięki temu Twoi klienci będą bez problemu poruszać się po witrynie, szybko docierać do wybranej podstrony i nie będą błądzić.

Film Twój Doradca Internetowy - WeNet przedstawia | Robert Korzeniowski | wenet.pl


Czytelne i wysokiej jakości treści
Nieodłącznym elementem każdej strony internetowej są oczywiście treści, które przede wszystkim opisują firmową ofertę i odpowiadają na pytania, które mogą mieć potencjalni klienci. Treści te powinny być wysokiej jakości oraz:
• skupiać się na potrzebach odbiorców,
• być dopasowane do danej grupy docelowej,
• zawierać język korzyści, informujący o tym, co dokładnie klient zyska, jeśli skorzysta z oferty,
• informować, jakie problemy rozwiązuje oferta,
• być niepowtarzalne, unikalne, aktualne oraz zrozumiałe i łatwe w odbiorze,
• być napisane zgodnie z zasadami SEO – mają zawierać odpowiednie dla danej branży słowa kluczowe.
Opis firmowej oferty ma być czytelny i przejrzysty. Trzeba więc zadbać o:
• uporządkowane, podzielone na logiczne akapity bloki tekstu,
• pogrubienia, śródtytuły, listy numerowane i wypunktowane,
• prostą, wyraźną, ujednoliconą i odpowiedniej wielkości czcionkę,
• wyróżnione, dobrze widoczne najistotniejsze elementy, takie jak np. wspomniane już CTA.

Responsywny design
Czy wiesz, że coraz więcej ludzi korzysta z Internetu i przegląda strony WWW na swoich smartfonach? To dlatego dziś każda witryna internetowa powinna być responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych. Zadbaj więc, aby i Twoja strona dobrze wyświetlała się na każdym ekranie, niezależnie od jego wielkości – nie tylko na komputerze stacjonarnym czy laptopie, ale też na smartfonie i tablecie. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mogli komfortowo przeglądać ją na każdym urządzeniu.

Technologia RWD (Responsive Web Design) znacznie ułatwia nawigację po stronie WWW. Warto też wiedzieć, że responsywność to ważna cecha nie tylko ze względu na internautów, ale także z punktu widzenia SEO. Algorytmy Google znacznie lepiej oceniają witryny responsywne i umiejscawiają je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Certyfikat SSL, czyli gwarancja bezpieczeństwa
Czego jeszcze nie może zabraknąć na żadnej stronie WWW? Otóż certyfikatu SSL. Jest to standard szyfrowania danych w Internecie. Chroni wszystkie przesyłane informacje, takie jak np. loginy, hasła, dane kontaktowe czy numery kart kredytowych. Certyfikat gwarantuje więc poufność i bezpieczeństwo, co dla internautów jest dzisiaj bardzo ważne. Bezpieczne strony są dla użytkowników bardziej godne zaufania.

Jak można rozpoznać zabezpieczoną witrynę? Poprzez symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek HTTPS w pasku adresu. Jeśli zaś nie zadbasz o certyfikat SSL, odbiorcy Twojej oferty zobaczą na stronie komunikat ,,Niezabezpieczona’’. Zapewne informacja ta ich odstraszy, zniechęci i skłoni do opuszczenia witryny. Nie chcesz tracić klientów? Koniecznie pamiętaj o certyfikacie SSL.

Jak stworzyć własną stronę internetową?
Wiesz już, jakie elementy i cechy powinna zawierać skuteczna strona internetowa. Teraz czas ją założyć. Chcesz mieć swoją stronę, ale zastanawiasz się, z czyjej pomocy skorzystać? Świetnym pomysłem jest nawiązanie współpracy z doradcami internetowymi WeNet. Specjaliści zaprojektują i zbudują Twoją stronę. Zadbają, aby była zgodna z aktualnymi trendami, nowoczesna i funkcjonalna. Ponadto pomogą Ci również w obsłudze i prowadzeniu witryny. Będą do Twojej dyspozycji przez cały okres trwania współpracy.
Skorzystaj z oferty, a dostaniesz stronę, która jest:
• estetyczna i przejrzysta,
• intuicyjna i wygodna w użytkowaniu,
• funkcjonalna, nowoczesna i responsywna,
• szybka i sprawna w działaniu,
• zgodna z zasadami SEO.
Poza tym otrzymasz:
• indywidualny projekt strony, spełniający Twoje oczekiwania i potrzeby,
• domenę i hosting,
• gwarancję bezpieczeństwa – certyfikat SSL, ochronę przed niebezpiecznym oprogramowaniem i atakiem hakerów,
• gwarancję stabilności i ciągłości działania witryny,
• wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna, który zajmie się wprowadzaniem nielimitowanych zmian na stronie i rozwiązywaniem ewentualnych problemów,
• możliwość stopniowej rozbudowy witryny i rozwoju biznesu.
Chcesz zdobywać większą liczbę klientów i zwiększać sprzedaż? Załóż własną stronę WWW. Nie znasz się na kwestiach technicznych i brakuje Ci czasu? Powierz budowę i obsługę swojej witryny w ręce specjalistów, którzy znają się na technologii i mają duże doświadczenie w branży. Wejdź na https://wenet.pl/oferta/strony-www i sprawdź szczegóły oferty. Wypełnij formularz kontaktowy na WeNet.pl i uzyskaj bezpłatną wycenę.



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5