3 porady jak zostać influencerem

2022-08-25 19:52:45(ost. akt: 2022-08-25 19:52:53)   Artykuł sponsorowany
Zastanawiasz się, jak zostać influencerem? Bycie rozpoznawalnym i poważanym w mediach społecznościowych to – wbrew powszechnej opinii – nie prosta droga do wysokich zarobków, lecz codzienna praca. Warto znaleźć swoją niszę, a w jej ramach dzielić się własnymi doświadczeniami i wiedzą. Istotna jest też autentyczność – nie kopiuj stylu innych influencerów, ale komunikuj się z fanami tak, jak mówisz i piszesz do swoich przyjaciół. To zaledwie kilka reguł z dłuższej listy porad dotyczących tego, jak zostać influencerem. Co jeszcze warto wiedzieć?
Po pierwsze, dziel się wiedzą i doświadczeniami, a trafisz do ludzi
Na początku warto odpowiedzieć na pytanie, kim jest influencer. Pojęcie to pojawiło się wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych i oznacza osobę, która ma możliwość wpływania na decyzje innych ludzi. Z tej umiejętności influencerzy mogą korzystać na różne sposoby.
Wielu z nich wykorzystuje swoją rozpoznawalność jako kartę przetargową do rozmów z markami, które proszą o wycenę reklamy swoich produktów lub usług np. na Instagramie albo w formie artykułów sponsorowanych na blogu. Inni dzielą się własnymi doświadczeniami (np. przebranżowieniem do IT), a prowadzenie bloga i tworzenie społeczności jest dla nich zajęciem po godzinach. Jest też grupa influencerów, którzy propagują istotne dla siebie idee, np. zachęcają do postaw ekologicznych i promują działanie organizacji pozarządowych, które działają na rzecz ochrony przyrody. Więcej o tym, czym wyróżniają się tacy współcześni liderzy opinii, przeczytasz w artykule pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/275/kim-jest-influencer-po-zasiegach-i-charyzmie-ich-poznacie.
Co ważne, monetyzować można nie tylko sam fakt, że posty i wpisy trafiają do licznego grona odbiorców o określonych cechach demograficznych. Jedna z blogerek, która propaguje slow fashion, napisała kilka książek i założyła markę odzieżową, poza tym sprzedaje swój kurs o zakładaniu i prowadzeniu marki odzieżowej. Blogerka, która przebranżowiła się i została programistką, założyła facebookową grupę wsparcia dla innych dziewczyn i kobiet marzących o karierze w IT. Napisała również e-book o przebranżowieniu i opracowała kursy programistyczne, które sprzedaje.
Po drugie, regularnie publikuj treści dopasowane do odbiorców
Z wykształcenia jesteś kosmetologiem i prowadzisz własny gabinet? Dziel się wiedzą na temat pielęgnacji skóry i udzielaj porad dotyczących kosmetyków. A może razem z dziećmi uwielbiasz aktywnie spędzać weekendy? Załóż blog o rodzinnych podróżach i prowadź atrakcyjne konta w mediach społecznościowych.
Dzisiaj w Internecie prym wiodą ciekawe i unikalne treści, które muszą być odpowiednio pozycjonowane. Zanim zaczniesz wkraczać na ścieżkę kariery influencera, poznaj zasady SEO. Sprawdź, jak optymalizować i promować treści na platformach, z których zamierzasz korzystać. O pomoc, choćby na początku, poproś godną zaufania agencję SEO. Pamiętaj, że influencer może działać nie tylko na Facebooku i Instagramie. Wielu z nich jest aktywnych również w serwisach YouTube i TikTok, poza tym prowadzi blogi i/lub vlogi.
Tworząc treści na bloga, zwracaj zawsze baczną uwagę na słowa kluczowe i treści z Twojej dziedziny, które wyszukują internauci. Przydatne okażą się takie narzędzia, jak AnswerThePublic, Semstorm czy Google Trends. Podglądaj działania konkurencji. Sprawdź, jakie treści zyskują najwięcej reakcji. Swoje wnioski traktuj jak inspirację, a nie drogę, którą musisz podążyć. Zawsze zachowuj własny styl – to właśnie Twoja charyzma przyciąga fanów!
Zadbaj również o analizę swoich działań. Warto wybrać wielofunkcyjne narzędzie, np. NapoleonCat, Sotrender lub podobne. Narzędzia różnią się między sobą funkcjami. Dla przykładu NapoleonCat automatyzuje pracę influencera (boty odpowiadają na najczęściej zadawane pytania w komentarzach i wiadomościach prywatnych) oraz analizuje zasięgi postów w mediach społecznościowych i tworzy raporty.
Jeśli chcesz założyć blog na WordPressie, poszukaj przydatnych wtyczek (pluginów). Pomocna w pozycjonowaniu bloga jest np. Yoast SEO.
Koniecznie wprowadź plan publikowania treści. Artykuły i wpisy zawsze twórz przed czasem publikacji. Wpisy w mediach społecznościowych i artykuły na blogu powinny pojawiać się systematycznie, tak aby Twoi fani np. w każdą sobotę czekali na polecane przez Ciebie atrakcje turystyczne w kolejnym zakątku Polski. Plany tworzenia i publikowania treści zapisuj w przeznaczonym do tego pliku. Uwzględniaj przede wszystkim tytuły i słowa kluczowe oraz termin publikacji. Możesz stworzyć też wstępny plan artykułu, dzieląc go na nagłówki.
Po trzecie, buduj markę osobistą i społeczność
Stałe grono fanów to siła każdego lidera opinii, także w Internecie. Uaktywnij się w sieci. Twórz treści specjalistyczne i dziel się nimi, np. w komentarzach w mediach społecznościowych lub pod artykułami innych autorów. Rób to jednak z wyczuciem, tak aby osoba, na której komentarz odpowiadasz, rzeczywiście skorzystała z przekazywanej przez Ciebie wiedzy.
Podobnie jak wielu innych influencerów, możesz założyć własną grupę na Facebooku, która będzie skupiona wokół poruszanej przez Ciebie tematyki. W swojej społeczności możesz dzielić się np. nowinkami z branży, ciekawostkami znalezionymi w sieci i własnymi wpisami. Dobrym pomysłem jest też organizowanie konkursów.
Na koniec warto podkreślić, że influencer coraz częściej wskazywany jest jako pomysł na życie, zwłaszcza przez najmłodsze pokolenie. Na początku 2021 roku opublikowano wyniki badania „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, które przeprowadziła fundacja Inspiring Girls Polska. Zapytano młode Polski w wieku od 10 do 15 lat o plany zawodowe. Aż 48% z nich odpowiedziało, że marzy o karierze influencerki.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5