Etapy poszukiwania pracownika, od czego zacząć?

2021-12-07 23:51:30(ost. akt: 2021-12-07 23:52:44)   Artykuł sponsorowany
Otrzymałeś zadanie znalezienia nowego pracownika do firmy, ale nigdy wcześniej nie zajmowałeś się rekrutacją? Nie martw się. Nasze wskazówki szybko wdrożą Cię w temat i pomogą Ci się dobrze przygotować. Poszukiwanie pracownika to proces - jeśli dobrze go zaplanujesz i będziesz trzymać się wytycznych, to szansa na znalezienie właściwego kandydata wzrasta.
Trzy pierwsze etapy poszukiwania pracownika to głównie przygotowania

1. Określ zakres obowiązków na danym stanowisku i cechy, jakie ma mieć kandydat. Nie wystarczy powiedzieć sobie, szukam pracownika. Trzeba dokładnie wiedzieć, czym on ma się zajmować w firmie, jakie posiadać kwalifikacje i kursy, a także jakich kompetencji miękkich od niego oczekujesz (zaangażowania? Umiejętności rozwiązywania problemów?). Jeżeli wymagania będą dokładne i jasne, na Twoje ogłoszenie pracy zgłosi się więcej adekwatnych kandydatów.

2. Doprecyzuj, co możesz i chcesz zaoferować nowemu pracownikowi. Ustal wynagrodzenie lub choć maksymalną kwotę wynagrodzenia na to stanowisko, a także to, czy chcesz oferować umowę o pracę czy umowę na B2B. Jeżeli w Twojej firmie są benefity pracownicze (np. prywatna opieka medyczna, darmowy parking, premie), to również je wylistuj.

3. Wybierz portal z ogłoszeniami pracy i opublikuj tam swoje ogłoszenie. Pamiętaj, że Twoja oferta pracy jest jednocześnie swoistą reklamą firmy - ma zachęcać do aplikowania. Poświęć chwilę, aby dobrze opisać firmę jako miejsce wiarygodne, stabilne i przyjazne dla pracownika.

Kolejne etapy rekrutacji pracowników to selekcja CV oraz rozmowy z kandydatami
1. Codziennie przeglądaj spływające CV, potwierdzaj ich otrzymanie i na bieżąco je selekcjonuj. Jest to zdecydowanie łatwiejsze niż przeglądanie w jeden dzień 50 czy 60 aplikacji. Każdej osobie, która przysłała CV, potwierdź otrzymanie zgłoszenia. Oznaczaj kandydatów, którzy pasują do profilu pracownika, którego szukasz.

2. Zaproś najlepszych kandydatów do kolejnego etapu rekrutacji, czyli na rozmowę kwalifikacyjną. Po 7-14 dniach wybierz kilka najlepszych CV z puli, którą sobie przygotowałeś i zaproś ich do kolejnego etapu rekrutacji. Warto to uczynić przez telefon, potwierdzając czy kandydat nadal jest zainteresowany.

• Przeprowadź rozmowy rekrutacyjne. Jeżeli pierwszy raz poszukujesz pracownika, przygotuj sobie kilka pytań, które mają sprawdzić kompetencje, sposób myślenia, a także doprecyzować informacje przedstawione w CV. Pamiętaj o stworzeniu dobrej atmosfery podczas rozmowy - nie tylko Ty oceniasz, kandydat również ocenia Ciebie i całą firmę.
• Złóż ofertę pracy wybranemu kandydatowi. Gdy ją potwierdzi, możesz sobie pogratulować. Znalazłeś nowego pracownika! Teraz wyślij wiadomości pozostałym kandydatom, którzy uczestniczyli w rozmowach kwalifikacyjnych. Warto traktować ich z szacunkiem i poinformować o zakończeniu rekrutacji.



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5