Technologie, które zmieniają Fintech

2021-09-01 08:36:38(ost. akt: 2021-09-01 08:37:02)   Artykuł sponsorowany
Fintech, znany również jako technologia finansowa, obecny jest już od wielu lat, jednak dzięki nowym wynalazkom, nowinkom stale ewoluuje. To trochę jak kasyno bez depozytu, które także w ostatnim czasie przeszły transformację. W przypadku fintechu mamy do czynienia z kilkoma ciekawymi zjawiskami, które wprowadziły i nadal będą wprowadzać ciekawe zmiany.

Co warto wiedzieć?
Utrzymanie dystansu dystansu społecznego podczas pandemii Covid-19 nie tylko wprowadziło konieczność, lecz również przyspieszyło jakość transmisji danych. W związku z tym powstały nowe technologie bądź też obecne zostały dostosowane do potrzeb rynkowych. Takie najnowsze innowacje technologiczne obejmują między innymi portfele mobilne, pieniądze cyfrowe, pożyczki bez papierologii. Już teraz ekonomiści i decydenci na nowo określają przepisy i ramy techniczne oparte na nowych technologiach. Warto zatem spojrzeć na niektóre przykłady, które wpływają także na nasze życie.

Bankowość cyfrowa
Przez lata bankowość była podstawowym procesem wykonywania czynności płatniczych i transakcyjnych. Jednak wraz z rosnącym rozwojem technologicznym tradycyjne systemy bankowe już od lat zmierzają w kierunku fintech. Różnego rodzaju firmy zajmujące się technologiami finansowymi wprowadzają innowacje w procesach transakcyjnych i płatniczych. Wpływa to na wygodne i szybsze procedury. Już teraz przecież większość spraw bankowych załatwimy bez wychodzenia z domu. Doszło nawet do tego, że możemy założyć konto w banku, bez konieczności odwiedzenia najbliższej placówki bankowej. Zarówno digitalizacja, jak i pandemia koronawirusa sprawiły, że sporo banków redukuje liczbę swoich stacjonarnych lokali, a bardziej przestawia się na obsługę online i telefoniczną.

Biometryczne systemy bezpieczeństwa
Coraz więcej organizacji czy firm gromadzi, przechowuje, analizuje i przetwarza duże zbiory danych, w tym wrażliwe dane klientów i informacje umożliwiające identyfikację. Nie od dziś wiadomo, że niewłaściwe obchodzenie się z tak poufnymi informacjami, może mieć poważne konsekwencje prowadzące do złej reputacji i strat finansowych dla firmy. Dlatego też już teraz popularne staje się instalowanie biometrycznych systemów bezpieczeństwa w celu wzmocnienia swoich protokołów bezpieczeństwa. Takie skanowanie biometryczne jest ważnym aspektem systemów bezpieczeństwa, gdyż zezwala na dostęp do informacji tylko upoważnionemu personelowi.

Cloud Computing i Big Data Analytics
Banki także korzystają z przetwarzania w chmurze, aby uniknąć powtarzalnych, pracochłonnych zadań i pracować wydajnie. Typowa chmura gwarantuje przechowywanie, zarządzanie i ocenę informacji. Firmy technologiczne, które korzystają z przetwarzania w chmurze, pomagają również bankom w rozwiązaniach zapewniających lepsze doświadczenia klientów dzięki automatyzacji. Wydajne przechowywanie dużych zbiorów danych pozwala na szybszą analizę danych. Pomaga przy tym firmom dotrzeć do odległych rynków i odbiorców.

Voice Bot
Nie da się ukryć, że dziś chatboty zdominowały główne sektory przemysłowe, w tym finanse. Boty głosowe w fintechach pomagają w zautomatyzowanych rozwiązaniach w zakresie obsługi klienta i zarządzania. Pomaga klientom zmagającym się z barierami językowymi, lokalizując kompleksowe interakcje między klientem a firmą. Jest to coś, z czym mamy do czynienia zarówno w sektorach finansowych, jak i innych branżach na rynku. Tu również można liczyć na przyspieszenie pewnych procesów, jak i również oszczędności dla firmy, która nie musi korzystać z większej liczby operatorów na słuchawce.

Robotic Process Automation
Jest to zupełnie nowa technologia przyjęta przez rynki finansowe w celu automatyzacji procesów ręcznych. Pozwala między innymi na ludzką automatyzację powtarzalnych zadań. Zamiast polegać na interfejsach API w celu łączenia kilku systemów w jedną platformę, RPA odnotowuje działania użytkownika w graficznym interfejsie i powtarza te działania na tej samej platformie. Znacząco to upraszcza wiele procesów, co przyspiesza pracę, daje firmom, bankom oszczędności.


Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Mariusz Kurek #3074428 3 wrz 2021 08:57

    Zarządzanie firmą może usprawnić system CRM. Jest to program który wspomaga takie procesy jak zarządzanie firmą oraz zarządzanie relacjami z klientami. Program ten ułatwia zarządzanie oraz zwiększa efektywność firmy. Ja korzystam z systemu od FIRMAO i bardzo go polecam, jest to jeden z najlepszych oprogramowań na rynku.

    odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5