Jak stworzyć skuteczną stronę internetową dla biznesu lokalnego?

2021-08-24 14:50:52(ost. akt: 2021-08-24 14:51:40)   Artykuł sponsorowany
Jeśli w Twojej branży liczy się bliskość i możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, warto, by strona internetowa pomagała Twoim klientom łatwo Cię odnaleźć! Jak to zrobić? O jakie aspekty zadbać projektując nową stronę internetową dla biznesu lokalnego lub przebudowując obecną stronę, by łatwiej było ją znaleźć w sieci? Na co warto zwrócić uwagę w przypadku niewielkiej strony promującej biznes regionalny? Odpowiadamy poniżej.
Projektowanie strony dla biznesu lokalnego
Już na etapie projektowania strony, w tym odpowiedniej struktury oraz koniecznych zakładek, warto wziąć pod uwagę kwestię jej pozycjonowania na frazy lokalne. Google faworyzuje w wynikach organicznych wyniki związane z daną miejscowością. Projektując stronę oraz zamieszczając na niej treści warto więc wziąć pod uwagę hasła, jakie potencjalny klient będzie wpisywał w wyszukiwarkę. Na przykład użytkownik szukający bukietu na specjalną okazję w Olsztynie, wpisywać będzie w wyszukiwarkę “kwiaciarnia Olsztyn” oczekując informacji o różnych kwiaciarniach mających adres w stolicy Warmii i Mazur, a nie np. w Szczecinie. Już na etapie planowania treści możemy w prosty sposób przygotować się na takie sytuacje, projektując zakładkę “Kontakt”, w której umieścimy adres siedziby firmy czy sklepu stacjonarnego oraz numer telefonu i informacje o godzinach otwarcia.

Co ważne, firmy, które chcą promować się w danej lokalizacji, lecz nie posiadają powiązanego z nią adresu (zupełny brak informacji o adresie na stronie lub błędnie podany adres) stoją na zdecydowanie gorszej pozycji. Skuteczne pozycjonowanie takiej strony może być utrudnione lub nawet niemożliwe. Na skutek tego, klientom może być znacznie trudniej odnaleźć nasz biznes w sieci. Najbardziej poszkodowane będę w takiej sytuacji firmy chcące promować się w największych miastach i działające w najbardziej konkurencyjnych branżach.

Aspekty techniczne
Tworząc stronę internetową lub sklep online dla swojego biznesu lokalnego warto uwzględnić techniczne rekomendacje mające bezpośredni wpływ odbieranie strony przez użytkowników oraz roboty sieciowe. Wśród najważniejszych aspektów technicznych można wyróżnić:

szybkość ładowania się strony oraz poszczególnych jej elementów - związana z tym kwestia kodu strony, w jakim została ona zaprojektowana oraz elementów takich jak obrazki czy multimedia, które mają wpływ na czas ładowania się strony, a co za tym idzie, na komfort użytkowników podczas korzystania z niej. Wolno ładująca się strona zniecierpliwi czekających na jej załadowanie się użytkowników. Dotyczy to zarówno stron przeglądanych na desktopach czy tabletach, jak i w wersji mobile. Z badań wynika, że aż 53% użytkowników strony mobilnej zrezygnuje z wizyty, jeśli będzie się ona ładować ponad 3 s. Czas ładowania się zawartości strony odgrywa więc istotną rolę w pozycjonowaniu strony, zarówno globalne, jak i lokalnie.

Meta tagi - unikalne meta tagi w przypadku strony nastawionej na promocję lokalnego biznesu powinny być wprowadzone dla każdej podstrony. Aktualnie rekomendujemy następujące długości meta tagów: 60-65 znaków w przypadku tytułów (meta title /), oraz ok. 160 znaków w przypadku opisów (meta description),
prosta i intuicyjna nawigacja oraz struktura strony - strona internetowa lokalnego biznesu nie musi być rozbudowana. Wystarczy zaledwie kilka zakładek, których treści odpowiedzą na najczęściej zadawane przez klientów pytania oraz poinformują o aktualnej ofercie i lokalizacji. Kluczem do sukcesu będzie tu wartościowa dla potencjalnego klienta treść, wzbogacona o frazy kluczowe, które upewnią go, że to dana oferta jest dla niego dopasowana.

przyjazne adresy podstron - przyjazne zarówno dla użytkownika, jak i dla robotów sieciowych. Co to oznacza? W jaki sposób powinny być one skonstruowane? Na przykład jeśli firma posiada w swojej ofercie pościel antyalergiczną i chce promować się na lokalnym rynku we Wrocławiu, to dobrym pomysłem będzie stworzenie adres URL typu www.nazwa-firmy.pl/posiecl-antyalergiczna-wroclaw dla podstrony dedykowanej danej ofercie i odpowiedniej dla takiego zapytania lokalnego.

Treści lokalne
W przypadku pozycjonowania strony firmy mającej swoją siedzibę np. w Olsztynie - bardzo ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych.
Sprawdzone i skonsultowane frazy ze specjalistą SEO determinują np. optymalizację meta
tagów, przygotowanie nowych treści na stronę internetową czy zmiany w adresach URL.
Ze względu na to, że pozycjonowanie jest procesem rozłożonym w czasie, a efekty działań można czasem zobaczyć dopiero po kilku tygodniach czy nawet miesiącach, warto utrzymać wybrany zestaw słów kluczowych i dopiero po ustalonym ze specjalistą okresie, rozwijać go o kolejne frazy.



Google Moja Firma
Lokalnie działające firmy mogą zyskać dodatkową widoczność w wyszukiwarce Google dzięki skorzystaniu z usługi Google Moja Firma. Wizytówka firmy przygotowana w ten sposób nie będzie miała wpływu bezpośrednio na pozycjonowanie się strony www, lecz może wygenerować na niej dodatkowy.Założenie takiej wizytówki nie wiąże się z dodatkowymi kosztami (usługa bezpłatna, do jej wykonania potrzebne jest tylko konto na gmailu), a może przynieść korzyści biznesowe oraz wizerunkowe. Co więcej, wizytówka Google ma kolosalne znaczenie w pozycjonowaniu lokalnym. Geolokalizacja
sprawia, że nawet na zapytania ogólne, firma “z sąsiedztwa” może wyświetlać się na samej
górze wyników w mapach. To szybki sposób, by “znaleźć nowych klientów poszukujących danej usługi czy produktu, w Twojej lokalizacji.


O co zadbać tworząc wizytówkę Google?
aktualne informacje - pamiętaj, by uzupełniać na bieżąco dane o swojej działalności. Jeśli zmieniły się godziny otwarcia Twojej pracowni czy w dane święto Twój sklepik jest zamknięty, zaktualizuj te dane w wizytówce.
oceny klientów - dobre opinie przyciągają kolejnych klientów. Jeśli więc to możliwe, podpytaj zadowolonych klientów czy mogliby wystawić swoją opinię o Twojej usłudze czy produktach. Zadbaj o to, by również odpowiedzieć szczególnie na te negatywne oceny i wyjaśnić nieporozumienie z niezadowolonymi klientami.
dodatkowe informacje - wszystko to, co może szczególnie zainteresować klientów, jak np. możliwość dostawy na terenie miasta czy możliwość zakupu stacjonarnie czy odbioru własnego.

W miarę jak Twój biznes będzie zdobywał coraz więcej klientów w sieci, warto rozwijać stronę internetową i wzbogacać ją o dodatkowe informacje, które mogą być korzystne z punktu widzenia klientów. Na początek jednak, zadbaj o to, by wizytówka Twojej strony była łatwa w znalezieniu przez zainteresowanych uzytkowników i by z łatwością mogli do Ciebie trafić dzięki wykorzystaniu fraz lokalnych oraz regionalnemu pozycjonowaniu strony.



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5