Kurier dla sklepu internetowego - jak wybrać?

2021-08-16 12:25:03(ost. akt: 2021-08-16 12:30:06)   Artykuł sponsorowany
Prowadzenie sklepu internetowego z definicji wiąże się z wysyłaniem sporej ilości przesyłek. Ważne, aby do tego procesu zaangażować firmę z ciekawą ofertą biznesową. Korzyści będą obopólne: dla Ciebie, bo zoptymalizujesz koszty, i dla klienta - bo będzie mógł liczyć na przystępniejsze warunki dostawy. Jak jednak przygotować się do negocjacji? Jaki kurier do sklepu internetowego będzie najlepszy?

1. Kurier dla sklepu internetowego - od czego uzależniona jest cena dostaw?
2. Na co jeszcze zwrócić uwagę?
3. Trendy w dostawach

Możliwości, by zamówić kuriera jest wiele: możesz podpisać umowę z konkretną firmą kurierską lub skorzystać z popularnych platform. Nie zawsze jednak tani kurier jest tym kluczowym wyborem. Podpowiadamy, na co jeszcze zwrócić uwagę.

Kurier dla sklepu internetowego - od czego uzależniona jest cena dostaw?
Przed dokonaniem wyboru dobrego i taniego kuriera (tak, takie połączenie jest możliwe!) zwróć uwagę na kilka kluczowych parametrów. Zwykle podstawowym i najczęściej weryfikowanym czynnikiem jest cena. W przypadku sklepów internetowych koszt stanowi pokłosie kilku zmiennych, spośród których najważniejszą rolę odgrywają:
• deklarowana liczba paczek miesięcznie,
• najczęściej powtarzający się gabaryt i waga przesyłki kurierskiej,
• struktura paczek - jeśli przesyłki wychodzące z twojego sklepu internetowego są zróżnicowane wielkościowo, to których jest najwięcej,
• rodzaj produktu - na inne stawki możesz liczyć, wybierając kuriera dla sklepu internetowego z ubraniami, a na inne transportując szkło czy jedzenie,
• godzina odbioru paczek - jeśli zależy ci na nietypowych porach i ekspresowych dostawach, będzie to miało znaczenie.

To najważniejsze zmienne, które wpływają na koszt usługi. Kurier dla sklepu internetowego może okazać się kluczowy dla sukcesu, jaki odniesie sklep internetowy.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?
Powyższe kryteria to jednak nie wszystko, na co należy zwrócić uwagę, przeglądając propozycje składane przez firmy kurierskie. Zapytaj także o:
• ceny dodatkowych usług, na przykład opcję pobrania czy ubezpieczenia przesyłek - dla niektórych firm kurierskich ubezpieczenie do pewnej kwoty jest standardem, co potwierdza na przykład prezentacja oferty InPost skierowanej do biznesu,
• dostarczalność przesyłek w terminie - są to dane statystyczne wyrażane procentowo. Mimo że to tylko orientacyjne wartości, współpraca z konkretnym kurierem sprawdzającym jakość oferowanych usług jest cenną wskazówką,
• liczba podejmowanych prób dostawy w cenie - jeśli już po pierwszym nieudanym kontakcie przesyłki kurierskie wracają do punktu odbioru, może to skutkować niezadowoleniem klientów,
• sposób awizowania przesyłki,
• sposób kontaktu z odbiorcą - czy firma kurierska przesyła powiadomienia mailowe i smsowe, czy kurier kontaktuje się z klientem, ustalając czas pojawienia się,
• formy dostawy - czy w grę wchodzi jedynie odbiór od konkretnego kuriera czy możliwe jest dostarczenie paczki do punktu lub paczkomatu,
• zasady zwrotów,
• zasady reklamacji,
• termin zwrotu pobrań,
• aplikacja pozwalająca na zarządzanie przesyłkami.
Obecnie dla klientów duże znaczenie ma jakość oferowanych usług, zwłaszcza, że zaobserwować można jak spada jakość gwarantowana przez usługi kurierskie. Dobry kurier może być tym, co cię wyróżni.

Trendy w dostawach
W e-commerce, jak w każdej innej dziedzinie biznesu, można zaobserwować wyróżniające się trendy. Coraz większy nacisk kładziony jest na punkty stacjonarne, w których klient może odebrać paczkę o dogodnej porze. Przykładem są paczkomaty InPost. Liczy się także dostawa tego samego dnia (jeśli zamówienie jest złożone do konkretnej godziny) lub w następną dobę.
 
 

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5